Spánok ovplyvňuje mnoho vecí. Správne podmienky v spálni pomôže taktiež zaistiť správna tieniaca technika.

Spánok či dokonca sny sú ovplyvnené mnohými okolnosťami. Okrem momentálneho psychického rozpoloženia kvalitu nočného odpočinku ovplyvňuje napríklad teplota v miestnosti, kde človek spí, konzumácia alkoholu či fajčenie, alebo hluk okolia.

 

Práve okolitý hluk a teplotu je možné veľmi úspešne regulovať pomocou modernej tieniacej techniky. Vďaka nej je možné zaistiť, že spánok bude aj v parných letných dňoch skutočne kvalitný a človek si tým pádom dobre oddýchne.

 

Teplo a zvuk rušia. Lepší je pokoj a tma

  • Na spánok má veľmi negatívny vplyv príliš vysoká teplota v spálni. Účinne regulovať ju pomôžu napríklad vonkajšie žalúzie, ktoré zadržia teplo ešte pred vstupom do interiéru. Zatvorené žalúzie montované zvonku dokážu zadržať až 94% tepelnej energie. Podľa odborníkov je ideálna teplota pre spánok okolo 17 stupňov Celsia.
  • Žalúzie môžu navyše obsahovať čidlá, ktoré pomôžu automaticky regulovať prísun tepla a svetla do miestnosti v priebehu dňa. Večer je tak spálňa ihneď pripravená a odpadá zdĺhavé vetranie.
  • Problémom pre spánok je samozrejme hluk. Ten veľmi účinne znížia hlavne predokenné rolety. Kvalitné výrobky pomáhajú znížiť hladinu hluku až o 16 decibelov. Čidlá, ktoré riadia vyťahovanie či sťahovanie tieniacej techniky podľa podmienok už v priebehu dňa, je samozrejme montovať i na ne.
  • Rolety pomáhajú vytvoriť aj dobré svetelné podmienky. Vybrané typy vedia vytvoriť dokonca absolútnu tmu, ktorá spánku značne prospieva

 

Předokenní roleta
Předokenní roleta

 

 

Pred spánkom nefajčite, radšej vypite mlieko. Snívanie ovplyvňuje aj poloha

  • Okrem okolia má na to, ako dobre človek spí, vplyv napríklad aj konzumácia alkoholu. Ten oproti všeobecnému presvedčeniu spánok zhoršuje. Telo síce často naozaj utlmí, narušuje ale fázy, v ktorých by mal organizmus regenerovať. Hrozí taktiež riziko náhleho prebudenia.
  • Negatívne ovplyvňuje spánok aj fajčenie. Nikotín obsiahnutý v tabakových výrobkoch má povzbudzujúci účinok.
  • Pred spaním naopak pomôže vypiť trochu mlieka. Obsahuje aminokyselinu L-tryptofan, z ktorej telo vyrába melatonin, teda hormón vytvárajúci ideálne podmienky pre spánok.
  • Kvalitu spania a dokonca podobu snov výrazne ovplyvňuje aj spánková poloha. Zatiaľ čo ležanie na chrbte ľahko vyvolá sny o voľno páde, poloha na bruchu kvôli zhoršeným možnostiam dýchania skôr privolá sen, v ktorom sa človek dusí. Spanie na chrbte však odborníci vnímajú ako najlepší, pretože ľudské telo berie túto polohu ako prirodzenú.
  • Do nočného odpočinku a snov môžu vstupovať zvuky z okolia. Napríklad kvapkajúci kohútik sa v priebehu snívania môže javiť ako vodopád, obľúbená hudba pustená potichu môže spánok veľmi zlepšiť.
  • Nie málo ovplyvňujú sny aj vône či pachy. Zatiaľ čo kvety prinášajú pozitívne sny, pokazené vajcia alebo pachy z ulice naopak môžu vyvolať sny negatívne.

 

 

Rozumiem
###message